Sommar i Sandviken

Efter att vi varit till Hotell Havsbaden för att fira mamma så stannade jag och Allie kvar i Sandviken i en vecka till. På torsdagen tog vi det bara lugnt hemma på gården, Allie badade, jag läste bok i solen och vi hade det bra. På fredagen badade även jag en sväng på förmiddagen, med Allie i den stora poolen. Tänkte att vi skulle passa på innan alla kom. Strax efter lunch så kom släkten från norr ner, min kusin Madelene, hennes man, deras tre söner, min faster med man och min kusin Markus. Strax därefter kom även Andreas med bussen från Stockholm och Linnea och hennes pojkvän åkte och hämtade honom innan även de kom. Sen var det full fart, hela helgen!
 
Trollungen - alltid tungan rätt i mun ;)
 
Bada är livet! :)
 
Läsa bok och sola, samtidigt som man har bra koll på Allie = perfekt!
 
Bad i stora poolen, Allie gör en glasstrut av håv och badboll ;)
 
Fredag eftermiddag/kväll innebar 50-årskalas för mamma, så även min mormor o morfar, kusin Eric och morbror med fru kom dit. Det blev fika och mat och en massa prat, utefter långbordet som dukats upp på altanen. Kul att se hur många det faktiskt fick plats med där ute utan att det blev trångt. Allie var väldigt glad att det var andra barn där som hon kunde leka med så mycket :) De spelade spel (mest Quips), var ute och gungade, slog på tennisbollen runt pinnen och en massa annat. 
 
Mammas fina blommor :)
 
Allie spelar Quips - någon som känner igen spelet? :)

Dags för mat! :)
 
Vi och släkten från norr övernattade hos mamma o pappa och under lördagen var vi ute på tomten, badade, satt i både skuggan och solen och umgicks. En massa mer prat och lek med andra ord! Alla sov sedan kvar en natt till och på söndagen åkte vi till Jädraås för att åka ångtåg. Det var något vi gjorde några gånger vi var mindre också, men nu var det väldigt många år sedan sist. Allie tyckte att det var spännande, och hon hade även turen att få med sig en t-shirt hem därifrån eftersom att pappa/morfar (som vanligt) lyckades vinna på lotteriet de hade där :) efter tågresandet med fika och en liten rundtur på loppisar i Jädraås åkte släkten hemöver och vi andra åkte tillbaka hem till mamma och pappa. Var riktigt kul att ha kunnat umgås med släkten i flera dagar, och inte bara över ett kalas. Jättekul att alla kunde komma ner samtidigt också <3
 
Här kommer ångloket....
 
Jädraås och väntsalen där vi köpte våra pappersbiljetter som det sedan skulle tryckas hål på när vi åkte - som på den gamla goda tiden ;)
 
Svartbäcken nedre, här fick vi kliva av och vända loket innan vi åkte tillbaka till Tallås där det blev fika - spännande tyckte barnen!
 
Överst: Hela gänget på väg till tåget. Nedre: Allie leker med tåg i väntsalen, Linnea och Allie i Svartbäcken nedre, Mamma och pappa på tåget
 
Allie somnade i mamma/mormors knä på vägen tillbaka från Tallås - med händerna för öronen då tåget tutade otäckt högt hela tiden ;) pluppan! <3
 
Andreas åkte sedan vidare till Enköping på måndagen, medan jag och Allie stannade kvar. Vi hann med en eftermiddag/kväll hos mormor och morfar, en dag i Högbo (lekparken, djuren och lunch och glass i Högbo Qvarn), en dags badande i Sörtutt och umgänge hemma hos mamma och pappa innan det var dags för oss att ta (bussen och) tåget hem igen. A mötte upp oss på centralen i torsdags, då även han kom direkt från Enköping. Smidigt, så slapp vi kollektivtrafiken hem med väskor, vagn och mig som preggo ;)
 
Även i Högbo finns det tåg - dock står det här stilla ;)
 
Såå kul att gunga gungbräda med moster Linnea :)
 
Finns en massa kul :)
 
Man blir trött av att leka, trodde nästan att hon skulle somna här, men hon blundade bara en stund ;)
 
Tittar förundrat på Alpackorna - jag tycker också att de är häpnandeväckande, de ser verkligen ut som fejkdjur, att pälsen liksom är gjord av filttyg eller nåt... :P
 
Efter lek blev det mat - och tjejen som alltid vägrar potatis hemma (i alla dess former) åt en hel portion här - jag var såå chokad och var tvungen att filma henne och skicka till A ;)
 
Så kul att våga gå fram och klappa djuren själv :)
 
 
Vi klappar getter :)
 
Ett besök hos Smé-Johan blev det också innan vi cyklade hem från Högbo :) Mycket fint!
 
"Där är A som i Allie!" utbrast hon
 
 Bad och strandhäng i Sörtutt!
 
Gullfia <3
 
Chillar som mamma på stranden ;)
 
Var riktigt skönt att vara hemma hos mamma och pappa så länge, och jag känner mig verkligen utvilad efter de här 1,5 veckorna. Nu får vi se när vi ses nästa gång, om bebisen är ute då eller inte :) Tack mamma och pappa, än en gång, för cykellutåning, bilutlåning, omhändertagande och lek med Allie, mat, fika husrum osv osv - guld värt <3
 
På väg hemåt, en glad och trött tjej!
 
Mina blommor när vi kom hem, efter en vecka utan vatten - så mycket finare än när vi åkte hemifrån!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback