Tältsemester 2019 - Örebro

Vi funderade ett bra tag i år på om vi skulle åka och tälta, men va tusan, jag ville ju inte hoppa över det bara för att jag var gravid. Vi tänkte att vi bokar in några dagar på något relativt närliggande, utifall att vi skulle behöva avbryta och åka hem. Vem vet, det hade ju kunnat bli en för tidigt född bebis, problem med att jag behövde gå upp och kissa flera gånger per natt eller bara det att jag fick jätteont i kroppen av att sova på våra liggunderlag i flera nätter... Så valet föll på Örebro och Gustavsviks Camping. Vi hade hört och sett bra om den campingen och där visste vi att det fanns att göra även för barnen.
 
För en vecka sedan var det alltså dags för oss att packa in oss i bilen, men först var det dags för ett besök på MVC för mig. Det gick jättebra, bebisen låg fixerad, hjärtljuden lät jättebra, SF-måttet låg på 32 (till skillnad från 2 veckor innan då det var 30) och jag ligger på +8 kg. När jag sedan kom hem så hade resten av familjen nyss vaknat. Vi gjorde oss färdiga och börja packa in grejer i bilen, stannade utanför Strängnäs och åt lunch och var sedan framme i Örebo på eftermiddagen. Den dagen blev det incheckning, uppslagning av tältet, utforskande av campingen, en massa lek för barnen i hoppborgar och åkande i rutschkanor i lekparken.
 
"Hoppborg var sååå kul!"
 
Klättra och åka rutschkana likaså :)
 
Senare blev det bad vid poolen en halv dag (inann regnet kom), bad inne på Lost City (stora badhuset) en heldag, ett besök in till Örebro en dag, lek på campingen, Yatzy-spelande i tältet, middag nån dag på campingrestaurangen, minidisco för barnen osv. Det enda vi inte gjorde som vi typ alltid gör på campingar, var att spela minigolf - det blev liksom aldrig av, trots fina banor :P
 
Åå vad hon gillade att bada Allie <3 Jag och bebisen tyckte också att det var rätt skönt!
 
Vi besökte Klossbutiken (störst på LEGO i Sverige) - Allie gillade verkligen byggrummet
 
Den första Legoasken, från 1949
 
Örebro Slott - Titta en drake!
 
 
Hälsar på Spöket Laban inne på slottet...
 
...där man kunde klä ut sig. Allie var så nöjd med klänningen och kronan på sig :)
 
 Mer saker att prova på "Sommarslottet"
 
Bron, som var en del av Open Art, och sedan den fina Stadsträdgården
 
Såå fint i blomsterparken!
 
Underbara :)
 
Mera fina rosor
 
Dagen vi åkte hem började med att jag gick och duschade på morgonen. Sedan när jag skulle diska några grejer en halvtimme senare fanns det inget vatten i kranen. Det visade sig att det var problem med vattnet i flera delar av Örebro och att vattnet skulle komma och gå. Eftersom vädret inte heller såg ut som att det skulle vara bra så packade vi ihop alla grejer efter frukost och åkte hemmåt vid lunchtid. Precis när vi skulle åka fanns det vatten, så vi passade på att gå på toaletten då och checkade sedan ut.
 
Allt som allt så var det en bra semester, trots regn i princip varje dag. De där dagarna räckte rätt bra och vi kände att vi hade fått en härlig start på semestern :) Det hade ju gått jättebra för mig, kroppen och magen att tälta också! Det jobbigaste vad gäller den biten var allt packande dagen innan vi skulle åka iväg. Då hade jag så fruktansvärt ont i svanken så jag låg (på det enda sättet jag kunde ligga hyfsat bekvämt) i soffan på kvällen och insåg att jag kanske hade gjort/plockat för mycket under dagen, men jag har svårt för att bara sätta mig ner när jag vet att det är en massa kvar att packa. A fick massera mig och sen på morgonen efter var det onda borta - som tur var.
 
Så söt även i år, sovandes i tältet :) och mysigt att få sova bredvid henne varje natt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback