Vecka 33

Igår gick vi in i vecka 34 och det här med att uppdatera bloggen går inte riktigt som jag hade tänkt mig :P Men...
 
I måndags förra veckan var vi tillbaka hos MVC för kontroll av SF-måttet. Barnmorskan mätte och fick det till 30, jämfört med 28 som det var veckan innan. Hon kände även en hel del på magen, lyssnade på hjärtljuden och kunde konstatera att allt såg bra ut och att det inte fanns någon anledning till oro - så ett TUL "slapp" vi, även om det såklart hade varit mysigt att se bebis en gång extra. SF-måttet ligger på ungefär samma som med Allie, och det mesta andra känns också likadant när jag tittar tillbaka på veckouppdateringen med henne i magen.
 
Under veckan har jag börjat få halsbränna också, klart värst var det i fredags. Då var det jobbigt, inte bara så att jag märkte av det litegrann. Jag känner mig också sjukt stel när jag kliver upp på morgonen - främst i ljumskpartierna, och på nätterna börjar jag känna mig lite som en flodhäst. Jag får liksom lyfta mig själv runt om jag ska byta sida att ligga på, jag bara snurrar inte i sömnen längre, haha xD 
 
Jag kände av mitt första gravidhjärnesymptom också - jag kom inte ihåg koden till kortet när jag skulle handla. Tryckte fel och fick verkligen tänka till för att komma på den ;) tycker även minnet har varit väldigt kort gällande all bakning som har blivit. Jag har kollat på receptet, vänt mig om för att ta exempelvis socker och sen behövt titta igen för att jag inte kommer ihåg mängden. Gravidhjärna eller bara för mycket att tänka på, jag vet inte ;)
 
 
Ja den här bilden/texten kan ju kanske förklara varför jag tyckte att det var väldigt lugnt i magen på tisdagen förra veckan, men sen har det iofs bara stegrat med rörelser igen. I slutet av veckan har bebisen rört på sig hur mycket som helst. Eller det kanske inte är hela tiden, men när den rör sig så rör den sig med stora rörelser och trycker ut hela magen - ibland känns det som att magen är så utspänd så att den nästan ska spricka.

Kommentarer
Fröken M säger:

Det tycker jag låter klokt ! Man får lixom "passa på" för hur som helst så har man ju sina mor och far föräldrar lite på "lånad tid". ( åtminstone jag, mina har passerat 80 allihop och man vet ju inte hur länge man får ha dem kvar )
Dessutom är det få saker som de tycker är så roligt som att få besök :)
Men som sagt, även jag borde besöka mina nära och kära oftare. Problemet är bara "vardagen" och att tiden ska räcka till oxå :)
Ha en fin dag !
Kram

2019-07-03 | 08:55:25
Bloggadress: http://frokenmela.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback