Ett hus!

I torsdags visade A mig ett hus som är till salu, rätt nära där vi bor idag. Jag måste erkänna att jag föll pladask!! Jag flyttade in i tanken där direkt och kan verkligen se oss bo där. Även fast det inte var nytt och nyrenoverat överallt så kändes det verkligen helt perfekt. Tomten var lagom stor, platt och lättskött samtidigt som det fanns en del plats för odling/rabatter. Det fanns två uteplatser (varav en med uterum) och en balkong. Sovrummen var inte de största, men det fanns 4 stycken i nuläget med möjligheten att dela in till ett extra (vilket vi nog skulle ha gjort, eftersom ett sovrum var vääldigt litet och lite konstigt). Läget av huset var även det helt perfekt. Jag har ofta när vi sett något potentiellt, avfärdat det pga läget. Att det ligger för avsides, för dåligt till med bussar eller att vi bor så bra där vi bor nu, att man inte vill byta ner sig. Men det här... Jag har gått och tänkt på huset, i princip varje minut, i närmare två dygn.

Tänk, en egen tomt... :)

I går gick vi en kort promenad förbi huset och tittade, och läget är ju riktigt bra, men sen så såg jag ju att skicket på huset var lite sämre i verkligheten än på bilderna, vilket det brukar vara, men det är fortfarande väldigt intressant. Vi funderar starkt på att gå på visningen, men troligen så kommer vi inte att försöka köpa huset. Det är så mycket som skulle behöva klaffa för oss med försäljning av våran osv, och det var inte direkt billigt. Plus att vi nu snart ska vara föräldralediga i 1,5 år. Hjärnan går verkligen på högvarv fram och tillbaka...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback