Furious 7 - One Last Ride

På söndagen (aka Påskdagen) var det dags för N att åka till sin mamma och jag och A passade då på att åka in till stan för en dag på tu man hand. Vi gick runt i en hel del affärer, och jag köpte en tröja och ett linne på MQ, innan vi satte oss för att fika på Espresso House. Jag tog en latte och en bagel, hade såå mycket sett fram emot den fikan - och det var himla gott! ;)
 
Båda topparna, STOCKH LM, i mörkblått från MQ. 
 
Vid tretiden gick vi till Filmstaden Sergel, och den här gången var det faktiskt rätt biograf vi var på (till skillnad från här). Filmen vi skulle se idag, var Fast & Furious 7 - äntligen! Har verkligen sett fram emot den här sedan jag gick ut från biografen för Fast & Furious 6. Måste säga att filmen var så jäkla bra! Tycker verkligen att de blir bättre och bättre för varje film, och "familjen" i filmen är ju det bästa av allt :) Dock så var det en tung film som frambringade en hel del tårar. I och med att filmen inte var riktigt klar när Paul Walker dog och såklart på grund av allt som hände i filmen så blev det väldigt jobbigt. Såg nog helt förstörd ut när vi gick ut från salongen... :´( Men jag kan ju inte ha varit den enda som grät i alla fall...? A förstod mig i alla fall, och sa att han nog aldrig blivit så berörd av en film förut... Nej den var verkligen SUPERBRA! Är dock lite kluven på en fortsättning. Har hört att det varit prat om en åttongde film, men jag tycker faktiskt att det kan sluta här. Både lite på grund av Paul Walker, men även för att händelserna hela tiden har stegrat för varje film och man inte vill att det ska bli sämre/upprepningar. Vad tycker ni som sett filmen? Var den bra/dålig? Vill ni se en uppföljare?
 
 
Efter bion hann vi precis in på HM Home, för att köpa två vaser, innan de stängde. Sedan fick vi spendera tiden fram till vårt restaurangbesök inne på Åhléns, eftersom de var de enda som inte hade stängt. Det passade iofs rätt bra, eftersom vi tänkte köpa (och köpte) en Stringhylla där. Den kommer upp i ett senare inlägg. Restaurangen vi bokat bord på var Grill. Har hört mycket bra om den, men jag vet faktiskt inte om jag gillade den. Stämningen var jättemysig och köttet var gott, men alla tillbehör smakade... annorlunda och för mycket, tyvärr. Såg så många olika tillbehör som jag tänkte att skulle vara goda, men den heta majssalsan smakade tex lakrits (fänkål eller anis antar jag), bearneisesåsen smakade alldeles för mycket dragon, vissa saker smakade för mycket persilja och cashewnötssåsen som jag trodde skulle vara supergod (eftersom jag älskar cashewnötter) var inte alls god. Så lite besviken måste jag nog ändå säga att jag var. Dock hade vi det väldigt trevligt jag och min älskling, då och under hela dagen, det kan man ju inte ta ifrån oss <3
 

Kommentarer
MATILDA ROSQVIST säger:

Jag älskar filmen, bäst av dom alla! :D

2015-04-08 | 14:05:22
Bloggadress: http://matildays.se
Julia säger:

Jag har också sett filmen och kan säga att du är inte ensam om att fälla tårar, på slutet brast det för mig men ändå så tycker jag att filmen var SUPER! :D

Svar: Ja oftast är ju filmer som påverkar en med gråt superbra, så även denna! :D
Helbraflinga

2015-04-08 | 23:18:26
Bloggadress: http://nouw.com/juliahornfeldt
Johanna säger:

Nu blev jag supersugen på att se den filmen, trots att jag inte har sett så många av de tidigare. Självklart var jag lite kär i Paul Walker i tonåren som alla andra, så det hade varit fint att se hans sista film, förstår att du blev berörd. Va trist att Grill vad lite av en besvikelse, har också hört massa bra om den restaurangen. Trist när man känner att man lagar godare mat hemma liksom. Men ändå mysigt att komma ut på tumanhand och ha en fin heldag med sin kärlek!

2015-04-10 | 13:00:16
Bloggadress: http://johannaarntzen.se/
Camilla säger:

Jag är nog den ende som inte sett nån av filmerna, snacka om att jag ligger efter..för jag har inte sett eller läst 50 shades of grey heller, haha :P

Svar: Haha, 50 Shades of Grey har inte jag heller varken sett eller läst, men Fast & Furious rekommenderar jag verkligen - jag älskar dem! :)
Helbraflinga

2015-04-11 | 10:21:09
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se
Jessica säger:

Dom borde ha slutat för längesen.. Dom första filmerna var bra.. Sen har jag inte ens brytt mig om att kolla eftersom jag tycker det har gått utför

Svar: Men va, jag tycker bara att de har blivit bättre! :D Och hur vet du att de sista är sämre om du inte kollat? :P
Helbraflinga

2015-04-12 | 21:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback