Hektisk vecka

Förra veckan var det verkligen full fart! Det var saker inbokade varje dag men som tur var var det både roliga, nyttiga och nödvändiga saker.
 
 
Gällande graviditeten har vi nu varit på de två kurser som MVC erbjudit, informationsträffen på sjukhuset och ännu ett bm-besök (som jag skrev om här). Kurserna har varit lite givande, även om jag redan läst mig till det mesta. De tog upp en del om amning som jag tyckte var skönt att höra, och visade även en film om förlossningen. Det bästa var dock att komma till sjukhuset och få se hur rummen såg ut (på film), men framförallt var man ska in när man kommer till förlossningen, vart parkeringar finns osv. Till aulan som kursen hölls i var det lite småkrångligt att ta sig, men till förlossningen var det väldigt enkelt istället, efter att ha förstått att man skulle åka på en "endast behöriga"-väg in. Får bara hoppas att det blir till Huddinge vi får åka när det är dags, annars har vi noll koll ;) eller A kan ju SÖS i alla fall.
 
Förutom optikern och tandläkaren (som jag skrev om här) så hann jag med en trevlig lunch med Amanda på tisdagen och så var jag och A på Gårdsfest på Neos dagis på torsdagen. De hade ordnat med tipspromenad om Astrid Lindgrens olika sagor och figurer, de sjöng sånger och det bjöds på fika. En mysig liten tillställning - men oj va varmt det var!!
 
Helgen inleddes med Amerikansk fotboll på Tyresövallen, på fredag kväll, där Tyresö RC mötte Uppsala. Var första gången jag och N var på en sån match, och jag tyckte att det var kul att se och lära sig lite utav reglerna (satt och frågade A typ hela tiden) ;) N var inte jätteimponerad tror jag, eller han tröttnade rätt snabbt i alla fall och gick ner på gräset bakom läktaren och lekte med några barn där istället. Jag kände också att det var lite svårt att hålla fokus när det hade gått närmare en timme - det var liksom så mycket avblåsningar hela tiden. De två första perioderna (eller första halvleken inkl. tv-paus) på 12 min vardera tog sammanlagt ca 1h 15 min... Efter det åkte vi sedan hem, och A kollade klart på matchen på tv:n.
 
 
På lördagen gjorde vi oss klara, packade in i bilen och åkte till Staxhammar och svärmors (sambos) sommarstuga. Vi mötte först upp dem på mysiga Nibble Gård för lunch, men det blev även att titta på grisarna och kaninerna och såklart handla lite i gårdsbutiken :) Ute vid stugan blev det mest solande hela eftermiddagen och kvällen - jättevarmt och skönt, och det lugna tempot passade det här preggot bra! Magen fick även lite sol på sig. Vi blev bjudna på grillad hamburgare med en massa godsaker till och även en smaskig rabarberpaj - bortskämda? Ja ;) Vi sov sedan kvar hos dem, och jag behövde tack och lov inte gå upp för att kissa på natten (vilket jag behövt varje annan natt under veckan). Det finns bara utedass där, så att klä på sig och gå ut till det mitt i natten... nej det är jag glad att jag slapp som sagt :)
 
~ Med doft av kaprifol... :)
 
Söndagen var inte alls lika varm, men vi var ute och tog det lugn fram till dess att det var dags för oss att åka på 4-årskalas! Det var Klaras dotter Nora som fyllde år (eller, hon fyller år idag, lika som mig), så Neo var bjuden dit :) Efter nån timme där med fika, fiskdamm och lek åkte vi sedan och lämnade N hos sin mamma och sen hem för att städa och inreda garderob.
 
En riktigt lyckad vecka med andra ord! :)
 

Kommentarer
Camilla säger:

Åhå, skickar ett grattis till båda födelsedagsbarnen! Hurra för er!!

Svar: Tack så mycket! :)
Helbraflinga

2016-06-08 | 20:13:05
Bloggadress: http://radhuslivet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback