Hon klättrar ur sängen!

För ungefär en vecka sedan, när jag nattade Allie (och hon inte la sig ner för att sova), så skulle jag gå iväg och hämta en till napp till henne. Under tiden protesterade hon och när jag kom tillbaka hängde hon på mage över kanten på spjälsängen med benen utanför!!! Nu har vår lilla tjej blivit stor på riktigt :O Tur att hon ska få ny säng nu i sommar, så jag slipper oroa mig för att hon ska klättra ur och ramla och slå sig på natten.
 
När vi var i Uppsala klättrade hon förvisso också ur sin spjälsäng, men den hade lägre kanter plus att den stod mot vår säng, så då hade hon till och med en kant att kliva på. Trodde det skulle dröja ett litet tag till hemma i alla fall, men icke... Mot IKEA ! Haha, snart i alla fall. Men jag ser verkligen fram emot att åka till IKEA, för det innebär att Neo ska få ny säng (Allie kommer till en börja att ta Neos gamla) och att Allie äntligen ska få en större garderob, som dessutom ska vara i hennes rum. Kliar lite i fingarna för att få komma igång och fixa med allt :) och för att kunna sortera Allies kläder på ett bättre sätt! Vi började faktiskt att flytta grejer lite smått igår redan, Neos garderob, Allies lektält och lite så.
 
Fröken nöjd, som blir så stor... <3
 
Idag har vi vår första lediga dag själva. Det blir en sväng till centrum för att uträtta lite ärenden samt låta Allie leka i stora lekparken, som alltid är en hit :) Sen får vi se, verkar som att det kan bli regn till kvällen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback