Allie 3 år

Grattis på födelsedagen älskade dotter - pannkaksfrukost med ljus och paket :)
 
I torsdags förra veckan (4 juli) fyllde vår lilla tjej hela 3 år! Eller ja, hon är ju inte så liten längre, vilket vi fick se på 3-årskontrollen på BVC veckan innan... :) Det mesta utav firandet för henne hade vi dock helgen innan hon fyllde år. Då kom min mamma och Linnea ner på lördagen och sen på söndagen kom även min mormor o morfar, A's mamma och Benny hit för kalas. Vi tog med oss fikat vi bakat, termosar med kaffe, picknickfiltar, ballonger, presenter osv och åkte ner till Tyresö Slott. Hemma var det alldeles för varmt att vara och jag fick idén av kollegor på jobbet (när jag beklagade mig över att vi skulle vara inne och ha kalas när det var fint väder, då vi inte har nån stor uteplats) att man kan ju faktiskt gå/åka iväg och ha utekalas. A var även med på den idén, så så fick det bli :) var mysigt och väldigt lyckat tycker jag. Allie fick öppna sina presenter, lekte med dem och så fikade vi. Sen lekte Allie och Neo en massa där nere, även en del av oss vuxna var med :) 
 
Allie, min Allie - som allt som oftast hatar att man ska sätta upp/om håret - därför hänger det ibland ner i hela ansiktet ;)
 
Får hjälp utav brorsan att öppna paketet med Marshall i - Paw Patrol är fortfarande en favorit här hemma ;)
 
En glad tjej med paket och sitt paraply som hon fått :)
 
(Gammel)morfar, (gammel)mormor och mamma/mormor framför vindskyddet  :)
 
Den här gången blev det en Frost-tårta till Allie, det hade hon sagt länge att hon ville ha. Färgade vit chokladsmörkräm med blå och blå+röd karamellfärg. Färgerna blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, men det blev ju nästan bättre ändå - i princip samma färger som på Elsas klänning :P fyllningen bestod av jordgubb-rabarber-kompott på den nedre botten och grädde med jordgubbar på den övre - en lagom söt blandning tyckte jag, och riktigt somrig. Allie själv åt inte av tårtan - som vanligt ;)
 
Picknickdukning!
 
Bollspel med Benny
 
Slottsparken
 
På hennes födelsedag blev det inte jättemycket firande (men hon var med N och pappa A till Parken Zoo dagen innan - vilket var väldigt uppskattat). Hon fick presenter av oss på morgonen medan vi sjöng Ja må hon leva, och frukost som ni ser på bilden högst upp :) Sen åkte A och N iväg till centrum på ärenden medan jag och Allie gick till en lekpark (förskola) och lekte en stund. Hela eftermiddagen spenderade vi sedan i princip bara med packning utav bilen inför tältsemestern - och den kommer ni att kunna läsa om i ett eget inlägg!
 
Kikare är verkligen grejen på lekparker nu för tiden :P
 
Alltså kolla håret på den 3-åringen... <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback