Lediga dagar

Är skönt med lite extra lediga dagar såhär innan sommaren, och särskilt när det är så varmt. Men gravid som jag är tycker jag nästan att det är lite för varmt, och jag blir så slut! Ännu värre när jag är förkyld/lite hostig/konstig i halsen...
 
I torsdags var det ju Sveriges Nationaldag, så vi bestämde oss för att ta bussen bort till kyrkan och gå ut på Notholmen. När bussen väl kom så var den ju full med vagnar, så vi fick gå hem igen och bytte till cyklarna istället. På Notholmen blev det lunch, i skuggan, och jag har nog aldrig sett så mycket folk där. Folk satt på picnickfiltar, under partytältet, vid alla bord och alla bara njöt av värmen. Sång och musik var det där under tiden också, först barn som sjöng sommarsånger och sen vuxna som sjöng lite gamla sommarhits. Riktigt mysigt! Det enda som inte var så mysigt var att jag var på så dåligt humör. Jag vet inte om det beror på att jag är sjuk, gravid, Allie trotsar eller kanske en kombination av alltihopa, men mitt tålamod har verkligen blivit så mycket kortare senaste tiden... När vi kom hem, efter en cykeltur som typ bara gick uppför, så var jag heeelt slut. Vi tog en glass på balkongen och sen somnade jag i soffan. Sov där i minst en timme medan A tog med sig Allie ut - var en helt ny människa när jag vaknade igen! Grillat på balkongen fick avsluta dagen sedan.
 
Notholmens Café
 
Klätterapan ;)
 
Looking out over the sea... <3
 
 
I fredags jobbade A, så jag och Allie försökte få lite gjort hemma innan det blev för varmt. Vi plockade undan alla leksaker som låg utspridda, dammsög och bakade rabarbermuffins (av rabarberna som jag fått med mig från mamma o pappa) :) hon var duktig och hjälpte till och ville sen bara gå till "stora skeppet". Så jag tog en espresso (jag var slut redan då) och så gick vi iväg. Hon cyklade på springcykeln och har blivit riktigt duktig med den! Vi var i lekparken i lite drygt 1,5 timme innan jag faktiskt lyckades få med henne hem utan att tjata allt för mycket/för länge eller bära henne. Vi åt sedan lunch på balkongen och sen satt vi faktiskt inne nån timme och tog det lugnt. Så en lugn eftermiddag som avslutades med prat (på tu man hand) ute på balkongen och sen en promenad förbi huset (som jag skrev om igår), med Allie i vagnen.
 
När vi bakar rabarbermuffins - Foto: Allie :)
 
Allie på väg till lekparken
 
Hej från Stora Skeppet!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback